Video op Social: Hoe val ik op met short content?

Content is key. Nee sterker nog: Short Content is key! Of het nu gaat om TikTok, Instagram Reels, YouTube Shorts, Pinterest en zeker ook nog Facebook. Het is de makkelijkste manier om viraal te gaan zonder dat je veel volgers hoeft te hebben. Social kanalen proberen hier met het algoritme elke dag meer op in te spelen. Maar hoe je dit doet met korte videos? We leggen het uit en geven je antwoord op de vraag: Hoe val ik op met short content?

4 manieren om op te vallen met short content

1. Blink and you’ll miss it

Met een gemiddelde aandachtspanne van 47 seconden zijn lange videos en reclames al een tijdje niet meer relevant. Het onderwerp moet snel de aandacht trekken en kort daarop moet dan ook de clue van de content volgen. Houd jullie videos tussen de 15 en 60 seconden. Zo wordt de boodschap over gebracht voordat de kijker afgeleid raakt.

2. Shot, shot, shot 

Het draait allemaal om het vasthouden van de aandacht. Elke seconde zal er iets moeten gebeuren. Maar betekent dit dat je een minuut lang door het beeld moet springen? Absoluut niet! Meer denk eens aan: 

– Een overgang tussen 2 shots.

– Een geluidje. 

– Tekst door het beeld.   

3. Blijf authentiek

Het algoritme binnen de verschillende short content kanalen is erop gericht om het leuk te houden voor de kijkers en die hebben het natuurlijk al snel door wanneer iets puur en alleen gericht is op sales. Ga je aan de gang met de duurste camera apparatuur en de beste editing software, dan kan je zomaar eens bedrogen uitkomen. Blijf bij de kern en stuur aan op een langdurige relatie tussen jullie merk en de doelgroep.

4. Ben creatief

Het klinkt cliché maar zonder creativiteit ben je nergens. En juist omdat er zo weinig tijd is, word je gedwongen om creatief te zijn. Een inhaker, een leuke sketch, gebruik van populaire sounds, de mogelijkheden zijn eindeloos! Stel jezelf constant de vraag: Hoe val ik op met short content?

Een beetje hulp kan geen kwaad toch?

Natuurlijk hoef je het niet helemaal alleen te doen, wij helpen je graag mee. We gaan aan de slag met jullie strategie, begeleiden in het maken van jullie content of nemen zelfs alles uit handen. Maar net waar jullie behoefte aan hebben.

Benieuwd hoe we dit eerder hebben gedaan? Bekijk dan snel onze case over De Avenue